Na Steamie objawił się kolejny chiński hit. Najnowszym przebojem stało się Tale of Immortal, czyli RPG z otwartym światem osadzone w świecie inspirowanym mitologią Państwa Środka. Produkcja zadebiutowała 27 stycznia we wczesnym dostępie i na razie dostępna jest jedynie w języku chińskim.
Wczoraj, w najgorętszym momencie dnia w
Tale of Immortal na Steamie bawiło się 172.487 osób jednocześnie. Taki wynik uczynił z gry piątą najpopularniejszą produkcję niedzieli na Steamie. Tytuł przegonił nawet takie tuzy jak
Grand Theft Auto V czy
Rust.
To kolejna premiera pokazująca, jak szybko rozwija się rynek chiński. Według szacunków największym bestsellerem Steam stycznia 2020 roku było
Sands of Salzaar, które do tej pory nie doczekało się wersji anglojęzycznej. Sporymi przebojami okazały się także takie produkcje, jak
Chinese Parents,
Bright Memory,
Amazing Cultivation Simulator,
Gujian 3 czy
The Scroll Of Taiwu. Ostatni z tych tytułów sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy.
Wszystkie te gry łączy wiele cech. Są to produkcje małych zespołów niezależnych, które pełnymi garściami czerpią z chińskiej kultury i historii. Te tytuły wdzierały się na listy największych bestsellerów Steam pomimo konkurencji ze strony wysokobudżetowych pozycji zachodnich zespołów.
Samo
Tale of Immortal prezentuje się ciekawie. Poza klasyczną RPG-ową zabawą gra koncentruje się bowiem na rozwoju duchowym. Bohater zaczyna jako zwykły śmiertelnik i jego celem jest przeobrażenie się w nieśmiertelne bóstwo, co osiągane jest przez medytację, dyscyplinę oraz praktykowanie sztuk walki.
Serwis studia
Valve działa w Chinach bez oficjalnego pozwolenia, ale na razie lokalne władze go nie zablokowały. Steam w tym kraju pozbawiony jest forum, ale oferuje graczom dostęp do nieocenzurowanych produkcji, które nie musiały przejść rygorystycznego procesu rejestracji i uzyskać zgody na publikację.
Obecnie Steam ma już ponad 30 mln użytkowników w Państwie Środka, a uproszczony chiński jest drugim najpopularniejszym językiem na tej platformie. Skutkuje to nie tylko lokalnymi przebojami, ale również tym, że dobra chińska lokalizacja staje się standardem dla gier pecetowych.
Przykładowo studio
CD Projekt RED wydało sporo pieniędzy na przygotowanie wersji
Cyberpunka 2077 przeznaczonej na ten rynek, zatrudniając znanych aktorów i celebrytów. W sumie głosu postaciom udzieliło ponad 150 osób, które nagrywały swoje kwestie w czterech studiach, pomimo faktu, że produkcja nigdy nie doczekała się oficjalnej premiery w Chinach.
Pathfinder: Wrath of the Righteous – minimalne wymagania sprzętowe na PC
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2021-02-04 14:40:54
|
|